(Tab Widget 2)

http://demo.famethemes.com/codilight/wp-content/uploads/2013/03/131645-1349312917.jpg

Apa itu Bitcoin?


Apa Itu Bitcoin?

Bitcoin, digital currency berasaskan cryptography (Math Algorithm), berbeza dgn fiat money yg dikawal oleh central banks. (A Peer-to-Peer Electronic Cash System). Bitcoin juga adalah matawang digital yang digunakan di internet. Ia boleh dihantar dari satu individu kepada individu lain melalui website di internet tanpa melalui bank. Ini bermakna kos penghantaran wang adalah lebih mudah dan murah.

Matawang digital tunggal ini boleh digunakan di seluruh dunia oleh sesiapa saja tanpa perlu tertakluk kepada sebarang jenis matawang dunia. Matawang ini juga tidak boleh dibekukan kerana ia tidak melalui mana-mana bank.

Siapakah yang menentukan harga Bitcoin?

Penanda aras utk harga bitcoin ditentukan oleh harga terkahir trading di satu nya exchange yang ada di Malaysia http://belibitcoin.com dalam bentuk Ringgit Malaysia. Harga Bitcoin juga boleh ditentukan oleh exchange luar negara sebagai reference. API untuk harga Bitcoin dalam Ringgit Malaysia boleh di dapati di sini http://rate.belibitcoin.com

Bagaimana Bitcoin Bermula?

Matawang ini dicipta oleh seorang yang hanya dikenali dengan nama Satoshi Nakamoto yang dipercayai berbangsa Jepun. Ada yang menyatakan Satoshi Nakamoto adalah satu watak yang tidak wujud sebenarnya. Watak ini diwujudkan untuk melindungi individu atau kumpulan sebenar yang mewujudkan matawang ini.

Bagaimana Mendapatkan Bitcoin? Dimana boleh beli Bitcoin di Malaysia?

Bitcoin ini boleh dicipta melalui satu aplikasi yang dipanggil Bitcoin Miner. Dengan membuat ‘kerja’ di situ anda akan diberikan Bitcoin. Kerja bermaksud membuat aktiviti teknikal yang memakan masa. Anda juga boleh membeli Bitcoin di website exchange Malaysia http://shop.belibitcoin.com

Bagaimana Bitcoin disimpan?

Bitcoin disimpan dalam Bitcoin Wallet, website seperti bank online atau paypal yang biasa anda gunakan. Anda juga boleh gunakan Bitcoin Wallet ini untuk menghantar dan menerima duit. Penghantaran dan penerimaan adalah berdasarkan kepada alamat email dan password anda.

Apa Yang Boleh Dibeli dengan Bitcoin?

Kebanyakkan kedai-kedai online di internet sudah mula untuk menerima pembayaran melalui Bitcoin. Antara penerima Bitcoin terbesar di Malaysia ialah Marketplace http://ked.ai dan juga http://cryptomarket.my buatan Malaysia sendiri. Anda juga boleh melihat http://coinmap.org untuk mencari kedai-kedai yang menerima Bitcoin.

Dimanakah komuniti Bitcoin di Malaysia?

Buat sementara ini setiap minggu kami mengadakan sesi TT di Nasi Dagang Capital Damansara Uptown setiap hari Sabtu atau Ahad. Semua dijemput hadir dan makanan dan minuman akan disediakan ditaja oleh Mark Pui peneraju komunity Bitcoin Malaysia.

Dimanakah komuniti Bitcoin di Malaysia?
Buat sementara ini setiap minggu kami mengadakan sesi TT di Nasi Dagang Capital Damansara Uptown setiap hari Sabtu atau Ahad. Semua dijemput hadir dan makanan dan minuman akan disediakan ditaja oleh Mark Pui peneraju komunity Bitcoin Malaysia.

Anda juga boleh Join Facebook Group kami di http://bit.ly/bitcoin-malaysia untuk berkongsi pengalaman dan berita.

Selamat Berkenalan dgn Bitcoin! 
Enjoy video-video di bawah untuk memahami Bitcoin dengan lebih lanjut.

Tonton Video Ini -  What is Bitcoin?
http://www.youtube.com/watch?v=Um63OQz3bjo

Share on Google Plus

About Apply Now | Pembiayaan Peribadi

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments:

Post a Comment