(Tab Widget 2)

http://demo.famethemes.com/codilight/wp-content/uploads/2013/03/131645-1349312917.jpg

Anda Tidak Perlu Gagal Lagi Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29


Memandangkan ramai di antara kita yang masih gagal untuk melepasi peperiksaan ujian dalam sesi temuduga SPA yang lalu, saya terpanggil untuk berkongsikan satu panduan sebagai persediaan untuk anda lebih yakin dengan jenis soalan yang bakal dikemukakan berdasarkan pengalaman calon-calon terdahulu.

SPA Malaysia baru sahaja mengeluarkan kenyataan bahawa satu peperiksaan bertulis akan diadakan pada 8 Mac 2014 nanti. Justeru, permintaan untuk mendapatkan panduan sentiasa meningkat setiap kali peperiksaan menjelang.


Berdasarkan pengalaman daripada calon, pihak InfoKerjaya berbesar hati untuk membantu anda supaya boleh menjawab soalan peperiksaan bertulis dengan mudah menggunakan contoh soalan yang diperoleh daripada peperiksaan yang terdahulu.


Secara ringkasnya, calon haruslah lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29 sebagaimana persaingan dengan calon yang lain semakin tinggi saban tahun.



KENAPA RAMAI YANG GAGAL?

Kita semua sedia maklum bahawa statistik yang gagal dalam peperiksaan bertulis ini adalah tinggi kerana tiada persediaan awal dalam menghadapi peperiksaan seperti ini. 

Mungkin ianya tampak remeh bagi sesetengah orang tetapi sebenarnya ramai yang sudah bersedia daripada awal untuk mendapatkan pekerjaan seperti Penolong Pegawai Teknologi Maklumat ini.


Calon haruslah bersedia daripada bentuk dan jenis soalan yang akan dikemukakan nanti. Secara amnya, peperiksaan bertulis ini terbahagi kepada 3 seksyen iaitu bahagian A, bahagian B dan bahagian C.

  • bahagian A - Pengetahuan Am
  • bahagian B - Daya Penyelesaian Masalah
  • bahagian C - Sahsiah dan Minat

CONTOH SOALAN PEPERIKSAAN PENJAWAT AWAM

Bahagian A

Soalan : 50
Markah : 40 minit

Bahagian A biasanya lebih menjurus kepada pengetahuan am calon di mana ianya lebih berkait dengan soalan yang lebih terarah kepada pengetahuan global. Contoh soalan yang akan diberikan adalah seperti berikut :


Negara apakah yang menganjurkan Bola Sepak Piala Dunia 2014 pada kali ini?
A - England
B - Brazil
C - Sepanyol
D - Perancis

Bahagian B 
Soalan : 40

Markah : 45 minit

Bahagian B akan menguji calon dengan soalan-soalan yang menguji minda kreatif, logikal, matematikal, menginterpretasi dan lain-lain. Soalan pada bahagian ini melibatkan pengiraan dan cara seseorang calon itu berfikir.



Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29

Kebiasaannya soalan yang melibatkan pengiraan ini diberikan dalam bentuk jadual bertulis ataupun perkiraan mudah tetapi agak mengelirukan calon. Soalan berbentuk pengiraan merupakan soalan yang biasanya ditanya dalam peperiksaan terutama sekali bagi jawatan seperti ini.

Contoh Soalan Peperiksaan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29


Bahagian C

Bahagian ini lebih menjurus kepada soalan berbentuk penulisan pendapat calon sendiri tentang bagaimana calon berfikir. Kekreatifan calon diuji dari segi jawapan yang paling rasional berdasarkan situasi yang akan diberikan nanti.

Penguasaan bahasa Melayu juga menjadi penanda aras kepada calon untuk menjawat jawatan ini. Oleh itu, cara jawab dan penulisan yang baik haruslah ditepati sebagai mana yang dikehendaki oleh pihak SPA Malaysia.


Dapatkan panduan lulus peperiksaan penolong pegawai teknologi maklumat gred f29

Untuk menjawab peperiksaan ini dengan baik, calon disarankan mendapatkan panduan khas yang dikeluarkan dan disediakan oleh pihak InfoKerjaya nanti. Atas permintaan ramai juga, pihak InfoKerjaya bersetuju untuk mengeluarkan panduan ini untuk calon.

Segalanya lengkap dari segi cara jawab dan jenis soalan yang bakal anda hadapi nanti. Ini bertujuan supaya anda dapat membiasakan diri anda dengan skop soalan untuk peperiksaan ini dengan berbekalkan koleksi soalan yang disediakan.


Sebagai orang yang pernah mendapatkan panduan ini juga saya terpanggil untuk berkongsikan kepada anda supaya mendapatkan panduan ini sebaik sahaja panduan ini dikeluarkan pada 3 Mac nanti.


Calon haruslah membuat persediaan awal dengan topik soalan dan cara menjawab soalan dengan betul mengikut skema jawapan yang diberikan supaya anda akan lebih mahir dalam menjawab soalan-soalan yang diberikan.


bagaimanakah cara untuk mendapatkan panduan tersebut ??

Sebagaimana yang dihebahkan oleh pihak InfoKerjaya, penjualan akan dibuka pada 3 Mac 2014 dan akan dibuka selama 4 hari sahaja sebelum penjualan ditutup!

Anda dinasihatkan untuk menjadi yang terawal kerana jualan ini adalah terkawal dari segi kuota dan hari penjualan untuk menjaga reputasi dan kualiti panduan tersebut. 


Oleh sebab itu, calon dinasihatkan untuk melanggan sebagai "Waiting List" dahulu untuk mendapatkan panduan ini secara terus ke email anda nanti sebaik sahaja penjualan panduan ini dibuka pada 3 Mac. Anda juga boleh bookmark page ini untuk rujukan akan datang.


kepentingan mendapatkan panduan ini

Daripada maklum balas yang diterima oleh calon yang terdahulu, ramai yang berpuas hati dengan isi kandungan panduan yang serba lengkap ini. Koleksi soalan dan skema jawapan yang bagus sangat membantu calon untuk menjawab soalan peperiksaan itu nanti.

Tiada lagi panduan yang selengkap ini bahkan ini adalah satu-satunya panduan yang saya rasa terbaik buat masa ini. Dengan penjualan yang terkawal dari segi masa dan kualiti panduan tersebut, pihak infoKerjaya sentiasa mengemaskini panduan tersebut dari semasa ke semasa.


Jika anda merupakan calon untuk peperiksaan gred F29 bagi jawatan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat, panduan ini pastinya berguna untuk rujukan anda nanti. Jadi, pastikan anda menjadi yang terawal dan terbukti sudah ramai yang berjaya dengan panduan yang disediakan.  

Share on Google Plus

About Apply Now | Pembiayaan Peribadi

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments:

Post a Comment